شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. گردشگری
دوشنبه, ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۳:۲۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان، از آغاز رقابت کشوری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت رشته گردشگری در شهرستان اندیکا خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پیام خبر از استان خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی، از آغاز رقابت کشوری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت رشته گردشگری در شهرستان اندیکا خبر داد و اظهار کرد: در این دوره از مسابقات تعداد 15 نفر از فرهیختگان، نخبگان و فعالان حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی کشور از استان‌های تهران، البرز، گلستان ،قم، آذربایجان غربی، اصفهان و خوزستان به مدت سه روز از تاریخ ۸ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در جزیره سد شهید عباسپور و منطقه کوهستانی تاراز در شهرستان اندیکابه رقابت می پردازند. 

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان افزود: هدف از برگزاری این مسابقات نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی، ترویج و ارتقای فرهنگ گردشگری، محرومیت زدایی با محوریت گردشگری، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان فعالان در این حوزه، معرفی مکان‌های بومی و گردشگرپذیر و ایجاد اشتغال در توسعه اقتصادی منطقه است. 

وی عنوان کرد: مسابقات آزاد ملی مهارت گردشگری بر اساس دستورالعمل سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور اجرا و در مرحله اول تعداد 33 نفر متقاضی حضور در این رقابت‌ها بودند که پس از بررسی در کمیته تخصصی و فنی مسابقات و انجام داوری تعداد 15 نفربه مرحله نهایی راه یافتند. 

ملایی هزاروندی خاطر نشان کرد: این مسابقات به همت اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان و با حمایت نماینده شهرستان مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری اندیکا، بخشداری ها، سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان برگزار می‌شود. 

گفتنی است اندیکا از مناطق کوهستانی و دنباله کوه های بختیاری محسوب می شود که شامل مناطق مرتفع، دره های عمیق و دشت های کوچکی می شود که شیب زمین های آن به سوی جلگه خوزستان کشیده شده است.

 

کد خبر 205757

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید